پاپ آپ

پروژه ی یک پارک مرکزی از ژان نوول در سیدنی ؛ بلندترین باغ عمودی جهان
نوشته شده توسط : امین

مجموعه ی " یک پارک مرکزی " با ارتفاع 116 متر در مرکز شهر سیدنی، بلندترین باغ عمودی جهان نام گرفته است. این طرح که توسط معمار فرانسوی، ژان نوول طراحی گشته، از دو برج 16 و 33 طبقه تشکیل شده است که بر روی یک پودیوم چهار طبقه ی تجاری قرار گرفته اند. این پروژه که کاربری های متفاوتی دارد، با همکاری شرکت محلی معماران پی تی دبلیو، 563 آپارتمان لوکس را به مرکز این شهر استرالیایی ارائه نموده است.

بر روی برج بلندتر شرقی، یک اینستالیشن معلق بازتابنده متشکل از 320 پنل اینفرارد و دارای موتور قرار گرفته است تا نور خورشید را به بخش های سایه دار سایت مجموعه بتاباند. این اینستالیشن که "هلیوستات " نام گرفته است، در شب، به یک چلچراغ شهری مونومنتال تبدیل می شود که همچون استخری شناور از نورهای ال ای دی در تاریکی آسمان به نظر می رسد.

پوشش گیاهی کشیده شده بر روی نمای ساختمان، دیوار سبز پارک را به سمت بالا گسترش داده و احساسی از طبیعت را به واحدهای مسکونی ارائه می نماید. این پوشش سبز، با جمع آوری دی اکسید کربن و انتشار اکسیژن، به کاهش مصرف انرژی کمک می نماید و حرارت کمتری را نسبت به سایه اندازهای سنتی، به محیط شهری، منتقل و منعکس می نماید.

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: مطالب معماری , ,
:: برچسب‌ها: آتلیه معماری امین , پروژه ی یک پارک مرکزی از ژان نوول در سیدنی ؛ بلندترین باغ عمودی جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: